субота, 25 січня 2014 р.

Проєкт "Пташина їдальня"


Навчально-виховний проєкт
Тема: „Пташина їдальня ”
Анотація роботи:  Поданий проект екологічного спрямування, який дозволяє сформувати та розвинути знання учнів про природу, про взаємозв’язки людини з природою, стимулює інтерес до проблем екології, формує бажання захищати тваринний і рослинний світ, виховує екологічну культуру майбутнього господаря нашого спільного дому – планети Земля.
Для вчителів початкових класів загальноосвітніх шкіл, вихователів гру продовженого дня, керевників гуртків юних любителів природи, студентів педагогічних вузів.
Кінцевий продукт: Створення і організація регулярної роботи «пташиної їдальні» на шкільній території.
Паспорт навчально-виховного  проєкту 2-А класу 
Тема проекту: „Пташина їдальня ”
Мета: Формувати практичні природоохоронні вміння, розширити, узагальнити знання учнів з теми «Зимуючі птахи», розкрити залежність життя птахів від поведінки людини, розвивати пізнавальний інтерес учнів до життя природних мешканців, спостерігати  за життям птахів, які залишились зимувати, допомагати птахам взимку, виховувати турботливе ставлення до пернатих друзів.
Проблема: Допомога птахам взимку.
Спосіб вирішення проблеми: Виготовлення годівниць і розвішування їх на шкільному подвір’ї, організація регулярного підгодовування птахів.
Обладнання (для презентації): Зроблені учнями годівниці, виставка фотографій «Допоможемо пернатим», малюнки дітей на тему: «Птахи взимку», фотографії і малюнки зимуючих птахів,  декорації,  мультимедійні засоби.
За характером домінантної діяльності:  Практично орієнтований
За змістовим  аспектом:  Природничо-науковий
За предметно-змістовою галуззю: Міжпредметний.
За характером координації: Безпосередній.
За характером контактів: Серед учнів класу.
За кількістю учасників: Колективний.
За тривалістю: Проект середньої тривалості.
Форма презентації проєкту: Театралізоване свято „Пташина їдальня” з комп’ютерною презентацією.
Кінцевий продукт: Створення і організація регулярної роботи «пташиної їдальні» на шкільній території.
Керівник проєкту: Класний керівник Коротун І.В.
Навчальні предмети: Я і Україна, Основи здоров’я, Українське читання, Трудове навчання., Музичне мистецтво.
Девіз: „Пташині по зернині –
              Зелений сад людині! ”
План виконання проєкту:
І етап: Підготовка
1.     Визначити тему, мету проекту, його тривалість.
2.     Заготовити корм для птахів у літньо-осінній період.
ІІ етап: Планування
1.     Провести екскурсію у природу (ліс, парк, сад, двір), мета якої дізнатись, які птахи залишилися зимувати.
2.     Спостерігати за поведінкою птахів узимку, де переважно знаходяться, чим вони займаються й чим харчуються.
3.     Провести бесіду на тему: «Зима для птахів», на якій з’ясувати: Чи багато птахів можна побачити взимку в природі? Що є причиною їх малої чисельності в зимовий період? Чому залишились зимувати птахи, яких ми називаємо зимуючими?  Чи достатньо корму знаходять птахи взимку? Які птахи яку їжу полюбляють? Чому птахи потребують допомоги взимку?
4.     Намалювати малюнки на тему: «Птахи взимку»
ІІІ етап: Реалізація проекту
1.     Зібрати матеріал: малюнки, листівки, фотографії зимуючих птахів для створення  комп’ютерної презентації, підписати.
2.     Знайти або скласти вірші, загадки, пісні, виписати цікавий матеріал про зимуючих птахів.
3.      Відібрати найголовніше, найцікавіше.
ІV етап: Виготовлення годівничок.
1.     Виготовити годівнички на уроці трудового навчання або в позаурочний час.  (Додаток 1)
VІ етап: Розвішування годівничок на шкільному подвір’ї, регулярне підгодовування птахів.
1.     Ознайомлення з правила підгодовування птахів. (Додаток 2)
2.     Ведення спостережень за «пташиною їдальнею» і занотовування цікавих фактів.
3.     Фотографування біля годівничок.
V етап: Презентація проекту „Пташина їдальня ”
1.     Створення комп’ютерних презентацій «Зимові розваги дітей», «Біля пташиної їдальні».
2.     Запросити на свято гостей: учнів, батьків, бібліотекаря, вчителя музичного мистецтва.
3.     Розвісити малюнки.
4.     Провести театралізоване свято „Пташина їдальня ”, на якому продемонструвати свої годівнички, знайдений матеріал про птахів, показати комп’ютерні презентації.
Додаток 1
Рекомендації по виготовленню годівниць
Існує багато різних видів годівничок для птахів. Вона може бути у вигляді столика із краями, щоб не висипався корм, над ним може бути підвішена пляшка догори дном або без неї. Можна зробити годівнички у вигляді «хатки» з дахом і невеликим вхідним отвором для птахів. Звісно, дах над годівничкою – захист від видування, заносів снігу, але зробити його складніше. Годівнички для птахів повинні бути не яскравими, а найкраще – не фарбувати їх зовсім, щоб не відлякувати птахів і не приваблювати ворогів.
Та можуть бути і звичайні прості годівнички з порожніх пакетів з-під молока, соків, непотрібної поліетиленової пляшки з ручкою. Частину такої пляшки треба вирізати, а саму пляшку прикріпити за ручку до дерева або рами вікна. Корм насипають на дно пляшки. Можна підвісити ниточки зі шматочками несоленого сала для синичок, прикріпити жмутки рослин із насінням, плодами, ягодами.
Додаток 2
Правила підгодовування птахів
Під час підгодовування птахів біля школи, у парку чи саду, не залишайте там після себе сміття, порожні пакети банки донесіть до смітника.
Корму в годівничках повинно бути небагато і потрібного птахам (не треба приносити фрукти, цукерки). Адже головна мета – підтримати птахів у скрутний час, а не нагодовувати доволі! В іншому разі птахи перетворяться на справжніх ледацюг.
Підсипайте корм регулярно. Птахам потрібна ваша надійна підтримка!
Спостерігайте за птахами! Як тільки ви принесете корм (краще в один і той же час), у пташиних їдальнях почнеться метушня. Біля такої веселої годівнички можна із задоволенням спостерігати за птахами, за їх зовнішнім виглядом, поведінкою, що вони їдять. Якщо поводитись тихо, не галасувати, можна відкрити для себе багато пташиних таємниць!





Пам’ятайте: для горобців принесіть різного насіння трав’янистих рослин, крупу, крихти хліба; для синиць – шматочки несолоного сала, маргарину, жиру, м’яса, сиру, і крихти хліба; ворони їдять крихти хліба, рештки різної їжі, овочів; снігурі – насіння соняшнику, гарбуза і кавуна.

1 коментар: